Felhasználói útmutató

Webáruház felhasználói útmutató

1.    Regisztráció, bejelentkezés
A webáruházból rendelést kizárólag felhasználónévvel és jelszóval rendelkező ügyfél tud leadni. Ehhez először a Bejelentkezés / Regisztráció menüpontban regisztrálni kell.
Bejelentkezni a rendszerbe a Bejelentkezés menüpontban a felhasználónév és a jelszó megadásával lehetséges.

Bejelentkezes

Bejelentkezés után a felhasználó tud feladni rendelést, és nyomon tudja követni az eddig feladott vevői rendeléseinek állapotát.
Az első belépés után a Profil modulra kattintva a felhasználó módosíthatja a jelszavát. A felhasználó által megadott jelszó sem a webáruház, sem a mérőeszközbolt belső adatbázisából nem nyerhető ki. Ez az ügyfél biztonsága szempontjából fontos, mivel így jelszavát csak ő ismerheti, tehát nem lehetséges az esetleges visszaélés a felhasználó azonosítójával.
1.1.     Elfelejtett jelszó
Amennyiben elfelejtettük a jelszavunkat, akkor kattintsunk az Elfelejtette jelszavát? részre. A megjelenő mezőben adjuk meg a felhasználói fiókunkhoz tartozó e-mail címet és nyomjuk meg az Indítás gombot. A rendszer küld egy e-mailt egy ellenőrzési kóddal az e-mail címünkre. Az ellenőrzési kódot (vezérjel) az e-mailben megadott linkre kattintva megjelenő weboldalon a Vezérjel mezőbe kell beillesztenünk. Ha a kódot (vezérjel) esetleg helytelenül adtuk meg, akkor erről hibaüzenetet kapunk. Ha jól adtuk meg a kódot (vezérjel), akkor megadhatjuk az új jelszavunkat, amivel ezután beléphetünk.
1.2.     Elfelejtett felhasználónév
Amennyiben elfelejtettük a felhasználói nevünket, akkor lehetőségünk van ezt megkérni a rendszertől. Ehhez kattintsunk az Elfelejtette felhasználónevét? szövegre. A megjelenő mezőben adjuk meg a felhasználói fiókunkhoz tartozó e-mail címet és nyomjuk meg az Indítás gombot.
A rendszer küld egy e-mailt a felhasználónevünkkel az e-mail címünkre. A felhasználónevünk és jelszavunk megadása után bejelentkezhetünk.

2.    Webáruház funkciói
2.1.     Termékek
A Termékek menüpontban van lehetőségünk a cikkek böngészésére és a megvásárolni kívánt cikkek kiválasztására. A rendszerben kategóriák alapján lehet böngészni, a webáruház minden esetben a kiválasztott kategórián belüli cikkeket jeleníti meg.
A kategóriába tartozó termékek a kategórialapon listában jelennek meg szűkített adatokkal – Cikkszám, Megnevezés, Bruttó érték illetve a készletstátusz (Raktáron / Rendelésre). Amennyiben definiálva lett a kategóriához tulajdonság, abban az esetben a kategórián belül a cikkek tulajdonságértékei szerint szűkíthető a cikklista. Adott cikkre kattintva a cikklapon további információk is megtekinthetők a termékekről.

Cikk nezet

A webáruházban lehetősége van a felhasználónak cikk megnevezésre és cikkszámra keresni. Nem probléma, ha nem tudjuk a termék pontos megnevezést, a listában minden olyan termék megjelenik, amelyek neve tartalmazza a beírt szöveget.
2.2.    Rendelés feladása
A cikklapon lehetőségünk van a terméket a megadott mennyiségben az Ajánlat vagy a Rendelés gombra kattintva kosárba helyezni.
Az Ajánlat vagy Rendelés oldalmenüben tekinthetjük meg az eddig kiválasztott („kosárba” helyezett) termékek listáját. Az adott listát módosíthatjuk, az itt megadott adatok felülbírálják az eddig a különböző menüpontokon keresztül kiválasztott termékek mennyiségét. A rendszer egy ilyen listát kezel egy időben, tehát bármelyik menüből is rendelek meg terméket, az ehhez a listához rendelődik (a megrendelt mennyiségek összeadódnak).

Kosar

A kosárból eltávolíthatók a termékek külön-külön a cikk melletti törlés   ikonnal, vagy egy lépésben a Kosár ürítése gomb segítségével is. A Kosárban módosítható az alapértelmezett szállítási és számlázási cím, kiválasztható a kívánt szállítási és fizetési mód, illetve megjegyzés fűzhető a rendeléshez az Üzenet mezőben.
A felhasználó a kosárból visszatérhet a termékekhez és folytathatja a vásárlást (Következő termék), vagy a kosárba helyezett cikkekkel továbbléphet Ajánlat kérés vagy Rendelés feladás.
A pénztárban még egyszer ellenőrizheti a felhasználó a rendelés tartalmát, majd az Ajánlat kérés vagy a Rendelés feladás gombbal továbbíthatja a kérést a vállalat adatbázisának.
A felhasználó a rendelés feladásáról automatikusan visszaigazoló e-mail-t kap.
Az elküldött rendelés a webáruházban bekerül a Bizonylatok / Rendelés menübe Szállítandó státuszúként.

3.    Leadott rendelések
A leadott rendelések, és a hozzájuk kapcsolódó bizonylatok (szállítólevél, kimenő számla) a Bizonylatok menüpontból érhető el.

Bizonylatok

A rendelések, szállítások és kimenő számlák külön menüpontokba gyűjtve jelennek meg. Mindegyik esetben lehetőség van a kilistázott korábbi bizonylatok közötti keresésre, szűrésre. A lista szűkíthető státusz, dátum vagy konkrét bizonylatszám alapján. Egy rendelés mindaddig szállítandó státuszú, amíg teljes mértékben ki nem lett szállítva, illetve nem lett visszavonva. A rendelések között a frissen elküldött, de a rendszerbe még be nem került rendelések is megjelennek. A bizonylatok megtekinthetők a közvetlenül kapcsolódó bizonylatoknál, illetőleg a saját menüjükben is.

Rendeles adatok

4.    GYIK
A webáruház GYIK menüjében a felhasználó a gyakran ismétlődő kérdéseket és az azokra adott válaszokat tekintheti meg.
Amennyiben nem, vagy nem kielégítő választ kapott a vevő, az ügyfélszolgálaton keresztül lehetősége van üzenetet küldeni a vállalatnak. A GYIK oldala a webáruházban az Ügyfélszolgálat oldaláról is elérhető.

5.    Ügyfélszolgálat
A már regisztrált vevőnek lehetősége van a cég számára üzenetet küldeni. Ezt a webáruház Ügyfélszolgálat menüjében teheti meg az Üzenet rubrika kitöltésével és a Küldés gomb megnyomásával. A vevő a webáruházba belépve az Ügyfélszolgálat menüben a Korábbi reklamációinak nyomonkövetése útvonalon megtekintheti elküldött üzeneteit. Az üzenet megnyitása után láthatja a feladott probléma részleteit, illetve a rá kapott választ.

Ugyfelszolgalat